Recent in de categorie Auto(sport)

Ja, ik speel het nog steeds, maar breng niet zo heel veel tijd meer door in de photomode. Maar af en toe nog wel, dus hieronder nog een paar mooie recente opnames. De volledige verzameling kun je hier vinden.

Lotus Elise 111R 2004

Alpine A110 1600S 1973

Mini Cooper S 2007

GT Academy 2011

| Geen reacties | Geen TrackBacks

Nissan Fairlady Z Version S (Z33) 2007

Sinds vandaag kun je weer deelnemen aan de Europese editie van GT Academy. Hierbij kun je via het Playstation 3 spel Gran Turismo 5 een carrière als autocoureur winnen. Je begint met timelaps binnen het spel zelf. Mocht je na een periode van een maand bij de top behoren, dan wordt je uitgenodigd om in Dubai deel te nemen aan de finale. Op dat moment speel je echter niet meer met een computerspelletje, maar mag je racen in echte auto's. Ik ga vanavond kijken of het mij überhaupt lukt om een complete ronde over het circuit te maken. Ik zag al dat het een tamelijk lang circuit is en ook nog behoorlijk smal, ontworpen door de geestelijke vader van Gran Turismo, Kazunori Yamauchi. Nu verwacht ik overigens geen realistische kans op een finaleplaats te maken, aangezien ik gewoon met een dualshock controller speel. Wil je echt goede rondetijden rijden, dan zul je toch echt met een stuurtje moeten rijden. Maar ik ben toch wel benieuwd hoe ik er globaal voor sta met mijn virtuele race kunsten.

Toyota Vitz RS 1.5 2007

Voordat Daihatsu definitief verdwijnt uit Europa, zal het Japanse merk nog één nieuw model op de markt brengen. Een nieuw model luisterend naar de (legendarische) naam Charade. Hoewel dat veelbelovend klinkt, is het echter slechts een Toyota Yaris met een ander logo erop geplakt. Natuurlijk is dat geen slechte auto, maar heel spectaculair is dat nou ook weer niet. Daihatsu is natuurlijk een dochter van Toyota en veel van de Daihatsu modellen die hier te krijgen zijn, rijden in Japan ook gewoon als Toyota rond.
Zelf rij ik al 10 jaar Daihatsu, voornamelijk omdat ze enorm betrouwbaar zijn en goedkoper dan een 'echte' Toyota. Het zijn geen auto's die je om het uiterlijk koopt (de Copen en Materia uitgezonderd). Ergens is het natuurlijk jammer dat ze verdwijnen, maar als je ook het gamma van Daihatsu op hun Japanse website bekijkt, dan kun je enkel concluderen dat ze niets (meer) in Europa te zoeken hebben.

Meer car porn uit Gran Turismo 5. De mooiste auto's voor je lens, zonder dat je ervoor de deur uit hoeft. Hier is mijn complete collectie te vinden.

Mazda Roadster RS (NC) 2007

Ferrari 330 P4 Race car 1967

Ferrari 458 Italia 2009

Nog meer fraaie Photomode afbeeldingen uit Gran Turismo 5. Want het is bijna leuker dan het racen zelf. Er is nog meer te vinden op mijn Flickr account.

Lexus LFA 2010

Lexus LFA 2010

Mercedes 300 SL Coupe 1954

Gezien mijn meest recente posts op deze site (en die zijn alweer van een tijdje geleden, sorry), ben ik zo nu en dan lekker met fotografie bezig. Helaas heb ik niet echt veel tijd om erop uit te trekken en een dagje foto's te maken van het een en ander. Sinds Gran Turismo 5 is uitgekomen, steek ik daar wel erg veel avonduren in. Dat spel is een geweldige racer, vooral omdat de auto's er zo realistisch uit zien. Dat vonden de makers van dat spel ook en die hebben daarom de Photomode feature in het spel gebouwd. Hiermee kun je bijvoorbeeld een auto om een mooie locatie fotograferen, waarbij je dezelfde instelmogelijkheden hebt als een echte spiegelreflex camera. Deze optie is ook beschikbaar tijdens een replay van een door jouzelf gereden race en dat biedt erg mooie actieshots. Onderhand breng ik meer tijd door met deze Photomode dan met het racen zelf en ik kan het dan ook niet laten om mijn mooiste foto's tot nu toe hier te plaatsen. Er staan er meer op mijn Flickr profile en nog meer in de Flickr GT5 Photomode groep. Zeker de moeite waard om even te checken als je van mooi gefotografeerde auto's houdt.

Daihatsu OFC-1 Concept 2007

Lamborghini Murciélago LP 640 Chrome Line

Mini Cooper S 2007

Ferrari 458 Italia 2009

Ferrari 458 Italia 2009

Dodge Challenger SRT8

Peugeot 504

| Geen reacties | Geen TrackBacks


Peugeot 504

Sommige Britten schijnen niet zo blij te zijn met de scene op het einde van dit filmpje, waarbij een zeldzame dubbeldekker bus wordt opgeblazen. Wat een held!

Duitse auto's

| Geen reacties | Geen TrackBacks

2008 BMW X5 4.8i

Twee weken geleden was ik een weekendje in België bij vrienden op bezoek. T. had net zijn oude BMW Z3 omgeruild voor een mooie X5. Nu heb ik BMW niet echt hoog zitten, maar als bijrijder in deze kolos van een auto, begon ik toch wel de attractie te ervaren. Het luxe niveau gaf in ieder geval een prettig gevoel van welbehagen.

Waarom heb ik het BMW niet hoog zitten, hoor ik je afvragen. Tja, afgezien van het feit dat ik een voorliefde heb voor alles wat Japans is, hebben Duitse auto's bij mij toch een wat dubieus imago. Om maar met BMW te beginnen: ik heb dit altijd pooierwagens gevonden, bereden door louche types met een blonde snol als passagier. Ook wel de Volkswagen Golf upgrade. Voertuigen voor de Sjonnie en Anita's met wat meer geld, maar toch ook auto's voor criminelen die niet genoeg hun best doen om een Mercedes te kunnen betalen. En dat zegt meteen al wat over mijn opinie ten aanzien van Mercedes: de echte crimi-bak. Of gewoon de saaie directie auto, al dan niet verdient met (il)legale praktijken. Ja, ik noem ze saai, want ieder model lijkt in eerste instantie uitwisselbaar met ieder ander model. Er staat meestal wel een (nietszeggend) typeplaatje achterop, maar bij Mercedes heb je slechts twee keuzes: een zwarte of een grijze.

Ik begrijp ook helemaal niets van de typenummering bij Mercedes. Ja, je hebt de verschillende klassen, aangeduid met een letter van het alfabet, waarbij de A-klasse onbegrijpelijk genoeg minderwaardig is aan de B, C en S-klasse (zijn er nog meer?). Daarna volgt een nummer, waaruit niet te herleiden valt wat de fysieke kenmerken van dat model zijn. Bij BMW is dat wat transparanter, namelijk een serienummer gevolgd door de motorinhoud van het betreffende model. Duidelijk.

Nou, dan hebben we Audi nog. Als ik dan toch ooit een Duitse auto zou kopen, dan zal dat waarschijnlijk toch een Audi worden. Lekker neutraal en onopvallend. Da's een andere manier van zeggen dat ze wat saai ogen, hoewel je dat van de huidige modellen toch eigenlijk niet kan zeggen. Zeker met de gimmick van de LED-verlichting zijn het opvallende verschijningen. Een andere reden dat ik deze voorkeur heb, heeft te maken met mijn trip naar Berlijn van vorig jaar. Op de Duitse wegen vliegen regelmatig de bovenstaande drie merken voorbij en de Audi ziet er op hoge snelheid gewoon het meest indrukwekkend uit, gezien door de rechter buitenspiegel.

Goed, het bovenstaande is natuurlijk erg generaliserend en slechts een eenzijdige indruk van mijzelf. Zeker na mijn ervaring in de X5 gaat dit beeld langzaamaan wat verschuiven en verdienen deze merken wat meer respect van mijn kant. Deze merken zijn toch een klasse apart en als ik ga bedenken wat Azië hier tegenover heeft staan, kom ik toch niet verder dan het Toyota luxemerk Lexus. Het enige merk dat zich de Japanse Mercedes mag noemen en met die uitspraak meteen gedeclassificeerd wordt. Ja, wellicht moet ik voor mijn volgende auto het maar weer eens wat dichter bij huis gaan zoeken. Misschien is het best leuk als mensen je aanzien voor pooier, terwijl je zelf weet dat ze er helemaal naast zitten.

Als reactie op mijn Autoweek-review van vorige maand, kwam de vraag welke schroeven er nu eigenlijk losgedraaid moeten worden om bij de radio te komen. Aangezien ik in het reactiepaneel van de Autoweek site slechts 1000 karakters kwijt kan en mijn toch al beknopte beschrijving wat langer is dan dat, heb ik hier maar een uitgebreidere versie geplaatst.

Het inbouwen/verwisselen van een autoradio bij een Daihatsu Sirion 2 is niet moeilijk, maar ook niet echt vanzelfsprekend, doordat je grote delen van het omliggende dashboard moet verwijderen voordat je de autoradio kan bereiken. Het is als het ware een drietrapsraket. Hieronder een snelle handleiding van de te volgen stappen.

Je begint met het onderste deel, waar het afsluitbare vakje en de sigarettenaansteker in verwerkt zit. Dit deel zit vast met drie doppen en vijf schroeven. De eerste dop kun je vinden in het verlichte vak boven het afsluitbare vak op de middenconsole, linksvoor om precies te zijn. De overige twee zitten in het brede vak voor de bijrijdersstoel, zowel links als rechts. Van deze doppen kun je het middendeel indrukken, waarna de gehele dop naar buiten te trekken is.

Voor de vijf schroeven moet je op je knieën. Alleerst zit er één aan de linkerkant naast de hendel voor het openen van de motorkap. De volgende zit in het midden, recht onder het afsluitbare vakje. De overige drie zitten onder het brede vak voor de bijrijdersstoel. Zijn deze allemaal verwijderd, dan is het onderste deel los te halen. Vergeet niet de stekker van de aansteker los te trekken voordat je dit hele deel verwijderd.

Hierna kun je het deel met de ventilatiebediening losschroeven. Uit mijn hoofd zijn dat twee schroeven die onmiddelijk zichtbaar zijn na het verwijderen van het onderste deel. Dit deel is niet geheel te verwijderen. Althans, ik heb nog geen manier gevonden om de ventilatiebediening te ontkoppelen, dus dit deel hangt vervolgens los in de middenconsole. Omdat dit nu los is, kun het het bovenste deel, waar de radio zelf en de ventilatieroosters inzitten, in zijn geheel lostrekken. Hier zitten geen schroeven in. Je kunt het beste het onderste deel vastgrijpen en dit naar boven trekken. Nu dit verwijderd is, kun je bij de radio komen en de eventueel geplaatste bracket waar de radio in gemonteerd zit.


Pagina's

OpenID hier geaccepteerd Meer weten over OpenID
Aangedreven door Movable Type 5.01
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Peter Zoon. Make your own badge here.

Over dit archief

Deze pagina is een archief van recente berichten in de Auto(sport) categorie.

Anime is de vorige categorie.

Boeken is de volgende categorie.

De nieuwste berichten zijn te vinden op de hoofdpagina of kijk in de archieven om alle berichten te zien.